Saturday, November 17, 2012

Masih bernyawa

Bismillahirahmanhirahim..
Assalamualaikum w.b.t

          Tak la dinafikan saya dah lama tak update blog saya..before nak update tu rasanya macam2 nak tulis..tapi bila dah buka tu selalu je malas la nak tulis..tentang kehidupan saya?? biasa2 sahaja..alhamdulillah syukur ke hadrat-Nya..masih bernyawa dan masih bernafas di muka bumi yang indah ciptaan Yang Maha Esa ini..

         Tak juga dinafikan..wow!! terkejut x?? hihihi..masalah demi masalah melanda diri..memang benar masalah tu mesti ada dalam kehidupan seseorang..berhenti seketika untuk berfikir....

        Cinta?? penat dah nak cakap pasal cinta sesama manusia..tetapi sebijak mana pun kita dalam ilmu agama..sepandai mana pun kita belajar..sekuat mana pun kita berkerja..apabila cinta itu disalah ertikan..maka rosak la diri..lalai terhadap cinta yang belum pasti??ternodai dengan belaian..keterpaksaan kerana terlalu cinta..wahh..hebat syaitan ini bermain dengan kita..nafsu yang degil sememangnya manusia yang kuat tiba2 boleh tewas..ini kan manusia yang lemah..

        Ingatlah sebagai umat islam jagalah diri anda..Ya Allah,aku ini tidaklah kuat dan tidaklah berani untuk menegur orang disekeliling ku kerana diriku pun tidaklah baik..tetapi apa yang ku harapkan jangan la kemaksiatan itu berlaku dihadapan mata ku..rasa bersalah terhadap diri ku melampaui semuanya..aku rasa bersalah..dan ku memohon bukakanlah mata hati orang yang sedang lalai itu..


P/s; hanya sekadar coretan..maaf jika ada yang salah...





No comments:

Post a Comment